پترونت

جامعه مجازی خانواده بزرگ صنایع پتروشیمی

پترونت

جامعه مجازی خانواده بزرگ صنایع پتروشیمی

فیلتر خلاء (Vacuum filter)

فیلتر های خلا می توانند به صورت پیوسته یا ناپیوسته مورد استفاده قرار بگیرند . اما فیلتر خلاء ناپیوسته در مقیاس وسیع فرایندی رایج نیست. چون به کار زیادی برای کندن قالب نیاز دارد. لذا فیلتر های خلا معمولاً به صورت پیوسته مورد استفاده قرار می گیرند که از مهمترین نوع این فیلتر ها می توان به فیلتر خلا دوار اشاره کرد که در اکثر واحد های روغن سازی مورد استفاده قرار می گیرد.
در فیلتر های خلا پیوسته، محلول از یک جدار غشائی متحرک مکیده می شود تا قالبی از جامد برجای بماند. در مورد فیلتر های استوانه ای دوار، قالب ایجاد شده بر روی صافی فیلتر با یک تیغه تراشیده می شود و به این ترتیب مواد جامد در جریان مایع جداسازی می شوند. این مورد در شکل7 نشان داده شده است.

شکل 7 - فیلتر خلاء دوار پیوسته

در فیلتر استوانه ای دوار،حرکت چرخشی غشاء فیلتر باعث می شود که پس از جدا شدن مواد جامد از روی صافی فیلتر، این قسمت از فیلتر مجدداً وارد قسمت خوراک دوغاب شده و با توجه به وجود خلا و چرخش استوانه، مواد جامد بر روی استوانه باقی می مانند و به این ترتیب عملیات جداسازی جامد از مایع صورت می گیرد. قالب هایی که روی فیلتر های خلا در واحد های صنعتی تشکیل می شود ضخامتی بین 3 تا 40 میلی متر دارند. استوانه های استاندارد نیز دارای قطر 3/0 متر تا 3 متر می باشند.



ادامه مطلب در :‌

http://petronet.ir/index.php?module=content&func=viewpage&pageid=351