پترونت

جامعه مجازی خانواده بزرگ صنایع پتروشیمی

پترونت

جامعه مجازی خانواده بزرگ صنایع پتروشیمی

آسیاب (Mill)

واژه آسیاب در تمام مواردی که ذرات جامد شکسته و به ذرات کوچک تر تبدیل می شوند به کار می رود. در تمام صنایع فرآیندی، آسیاب جامدات با روش های مختلف و به منظورهای گوناگون انجام می شود. تکه های بزرگ سنگ معدن تا اندازه های کارکردنی خرد می شوند؛ مواد شیمیایی ترکیبی با آسیاب کردن پودر می شوند؛ ورق های پلاستیکی به صورت مربع یا لوزی های ریز بریده می شوند. محصولات تجاری اغلب باید شرایط دقیقی را در رابطه با اندازه ، و گاهی شکل ذراتشان، برقرار کنند. آسیاب ذره باعث افزایش واکنش پذیری جامدات می شود و امکان جداسازی اجزای ناخواسته را با روش های مکانیکی فراهم می آورد و حجم مواد الیافی را، برای ساده کردن عملیات با آن ها  و دفع مواد زائد، کاهش می دهد.

واژه آسیاب در تمام مواردی که ذرات جامد شکسته و به ذرات کوچک تر تبدیل می شوند به کار می رود. در تمام صنایع فرآیندی، آسیاب جامدات با روش های مختلف و به منظورهای گوناگون انجام می شود. تکه های بزرگ سنگ معدن تا اندازه های کارکردنی خرد می شوند؛ مواد شیمیایی ترکیبی با آسیاب کردن پودر می شوند؛ ورق های پلاستیکی به صورت مربع یا لوزی های ریز بریده می شوند. محصولات تجاری اغلب باید شرایط دقیقی را در رابطه با اندازه ، و گاهی شکل ذراتشان، برقرار کنند. آسیاب ذره باعث افزایش واکنش پذیری جامدات می شود و امکان جداسازی اجزای ناخواسته را با روش های مکانیکی فراهم می آورد و حجم مواد الیافی را، برای ساده کردن عملیات با آن ها  و دفع مواد زائد، کاهش می دهد.

 جامدات را به روش های مختلف می توان خرد کرد، اما فقط از چهار روش در ماشین های آسیاب استفاده می شود : (1) تراکم، (2) ضربه، (3) سایش، یا مالش، و (4) برش. چکش، سوهان و قیچی نمونه هایی هستند که از کنش های بالا در آن ها استفاده می شود. گاهی، آسیاب یک ذره بر اثر سایش آن توسط یک یا تعداد بیش تری از ذرات، یا ناشی از تنش برشی شدید سیالی است که ذره تحت تأثیر آن قرار می گیرد.


ادامه مطلب در:

http://petronet.ir/index.php?module=content&func=viewpage&pageid=390