پترونت

جامعه مجازی خانواده بزرگ صنایع پتروشیمی

پترونت

جامعه مجازی خانواده بزرگ صنایع پتروشیمی

آسیاب چکشی و ضربه ای (Hammer and impact Grindre)

تمام این ماشین ها دارای روتور پر سرعتی هستند که داخل بدنه ای استوانه ای می چرخد. شفت معمولاً به صورت افقی است. خوراکی که از بالا وارد بدنه می شود شکسته و از دهانه پایین بدنه خارج می شود. در آسیاب چکشی، ذرات توسط مجموعه ای از چکش های نوسانی که به دیسک چرخانی لولا شده اند خرد می شوند. هیچ ذره ای از خوراک که وارد منطقه آسیاب کاری می شود نمی تواند از ضربه چکش ها فرار کند. این ذره چند تکه می شود، و به طرف صفحه سندان ساکن در داخل بدنه پرتاب و به ذرات کوچکتری خرد می شود. این ذرات نیز توسط چکش ها ساییده و پودر می شوند و به طرف شبکه یا غربالی که روی دهانه تخلیه قرار دارد رانده می شوند.
چند دیسک چرخان، به قطر 150 تا 450 mm ، که هر یک دارای چهار تا هشت چکش نوسانی است. اغلب روی یک شفت نصب می شوند. در مواردی، چکش ها به صورت میله های فلزی مستقیمی هستند که دو انتهای آنها یا صاف است یا تیز برنده می باشد. در آسیاب های چکشی که برای کاهش ظریف هستند، سرعت محیطی نوک چکش ممکن است به 110 m/s برسد؛ این آسیاب در هر ساعت 1/0 تا 15 تن را تا اندازه هایی کوچک تر از مش 200 خرد می کنند. آسیاب های چکشی تقریباً هر چیزی را خرد می کنند- از جامدات الیافی سفت مانند پوست درخت یا چرم، تا براده های فولادی، خمیر های خیس نرم، خاک رس چسبناک، و سنگ سخت. برای کاهش اندازه های ریز در این ماشین ها، مواد باید نرم باشند.

آسیاب ضربه ای:

شبیه آسیاب چکشی با کار سنگین است، با این تفاوت که شبکه یا غربال ندارد. ذرات بر اثر ضربه تنها، و بدون کنش مالشی که مشخصه آسیاب های چکشی است، خرد می شوند. آسیاب های ضربه ای، اغلب، ماشین های اولیه برای کاهش اندازه سنگ ها و مواد کانی اند، و تا 600 tons/h  را فرآوری می کنند. روتور در آسیاب ضربه ای، مانند بسیاری از آسیاب های چکشی، در جهتی می چرخد که عمر چکش ها افزایش یابد.
 


شکل 1– آسیاب ضربه ای


ادامه مطلب در:

http://petronet.ir/index.php?module=content&func=viewpage&pageid=470